By Michela Ravarini August 19,2021 PURPOSE. The current report provides an independent analysis, assessment and recommendations about the Afghanistan current situation, from a geopolitical [...]
KEY TAKE AWAY: Il Presidente Xi, auto-proclamatosi uomo forte della Cina, è artefice di una deriva ideologica di stampo marxista, il c.d. ‘socialismo con caratteristiche cinesi’, diventata parte [...]
STANDING ON THE CHILDREN SIDE, in the pandemic time: it’s a matter of consciousness and stabilization in a medium and long term vision.
0 1
The Italian educational – teaching value of the school, hibernated because of the pandemic impact, must be awakened. Every respectable civilized Country has a duty to take care of the [...]
KEY TAKE AWAY. • President Xi Jinping, self-proclaimed China strong man, is the architect of an ideological drift of a Marxist mold, the so-called ‘socialism with Chinese [...]
KEY TAKE AWAY. • Italian Democracy and Chinese autocracy: the pro-China initiatives of Italian political decision-makers, starting from 2004 and developed in a historical continuum that has grown [...]
La valenza educativo-didattica della scuola, messa in letargo, va risvegliata, tornando nelle classi, quelle reali. Ogni Paese civile che si rispetti ha il dovere di prendersi cura dei più [...]
KEY TAKE AWAY: Il Presidente Xi, auto-proclamatosi uomo forte della Cina, è artefice di una deriva ideologica di stampo marxista, il c.d. ‘socialismo con caratteristiche cinesi’, diventata parte [...]
KEY TAKE AWAY. • La democrazia in Italia e l’autocrazia cinese: le iniziative dei decisori politici italiani pro-Cina, a partire dal 2004 e sviluppatesi in un continuum storico cresciuto di anno [...]
The current moment is for Italy a chaotic moment: irreducible pro-Europeans now leading the Italian Government, devoted to the EU as a “solidarity institution” in a totally idealized [...]
Il momento corrente è per l’Italia un momento di assoluto caos, anche politico: irriducibili europeisti ora all’Esecutivo del Paese, votati all’UE come ‘istituzione solidale’ in una visione [...]
- 12